Ekonomi

Mersin’i Adana, Osmaniye ve Gaziantep’e bağlayacak hızlı trenin finansmanını İngiltere sağlayacak

İngiltere, Mersin’i Adana, Osmaniye ve Gaziantep illerine bağlayacak yüksek hızlı elektrikli demiryolunun inşası için 680 milyon £ (yaklaşık 878 milyon $) finansman sağlayacağını açıkladı.

Ulaştırma Bakanlığı adına projeyi yürüten Rönesans Holding’e finansman, İngiltere İhracat Finans Kurumu (UKEF) tarafından sağlanacak.

Destek, İngiltere’deki ihracatçıların projenin tedarikçisi olduğu temelinde verildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından 2020 yılının ortalarında düzenlenen ve 5 firmanın davet edildiği Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Yüksek Standartlı Demiryolu Yapım ihalesini Rönesans İnşaat’ın iştiraki REC Uluslararası İnşaat, 6 milyar 749 milyon 818 bin liralık teklifle kazandı.

Mersin-Gaziantep şehirleri arasındaki seyahat süresini 6 saatten 2 saate indirmesi planlanan projenin şehirler arası lojistik maliyetlerini düşürmesi bekleniyor.

312 km’lik demiryolunun, Türkiye’nin en büyük ikinci konteyner limanı olan Mersin’i şehir içlerine bağlaması ve lojistik emisyonları yılda en az 150 bin karbondioksit eşdeğeri kadar azaltması bekleniyor.

Mevcut Mersin-Adana demiryolundaki lokomotifler dizelle çalışıyor.

Sağlanan 781 milyon avroluk kredinin 116 milyon avroluk kısmı Avusturyalı OeKB, 174 milyon avroluk kısmı ise İtalyan ihracat kredi kuruluşu SACE tarafından reasürans olarak sağlandı.

JP Morgan’ın aracı banka olarak yer aldığı kredide ING Bank ve BNP Paribas da kreditör olarak yer aldı.

Rönesans Holding’in şu anda İngiltere’deki tedarikçilerle elektronik altyapı, ESG (Environmental, Social, Governance) danışmanlık hizmetleri, katener ve mekanik aksam sözleşmeleri için temas halinde olduğu belirtildi.

İngiltere’nin ihracattan sorumlu müsteşarı Malcolm Offord, “İngiltere ve Türkiye ticari ilişkileri gün geçtikçe güçleniyor” yorumunu yaptı.

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek yaptığı açıklamada, “Projenin en önemli amacı, Türkiye’deki demiryolu bağlantısını iyileştirmek ve sürdürülebilir bir alternatif ulaşım şeması oluşturmaktır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu